Παρασκευή 24 Δεκεμβρίου 2010

«Γράμματα στον Αϊ-Βασίλη» – μικρές προσδοκίες για το ονειρικό και το άπιαστο, από τα ΕΛΤΑ!


Tης Eλενης Mπιστικα, Η Καθημερινή, Παρασκευή, 24 Δεκεμβρίου 2010

Πάντα τα γραμματόσημα ελκύουν τη στήλη, ίσως γιατί κάθε «Σημειωματάριο» είναι και ένα Γράμμα προς τους Αναγνώστες του, με τις φωτογραφίες στη θέση του γραμματόσημου! Αλλά, φέτος, τα Ελληνικά Ταχυδρομεία μας επεφύλαξαν μια ξεχωριστή έκπληξη, ευχάριστη και δροσερή, με το λεύκωμα «Γράμματα στον Αϊ-Βασίλη». Η αρχή έγινε τα Χριστούγεννα του 1991 όταν ο σάκος των ΕΛΤΑ έφερε γράμματα που απευθύνονταν στον Αϊ-Βασίλη! «Τα ανοίξαμε, τα διαβάσαμε με προσοχή –γράφουν τα ΕΛΤΑ στο προλογικό σημείωμα– το περιεχόμενό τους ήταν τόσο συγκινητικό, τόσες ευχές, τόσα όνειρα, τόση λαχτάρα για την αγάπη και τη γενναιοδωρία που συμβολίζει ο πιο αγαπητός Αγιος των παιδιών». Με δική τους πρωτοβουλία άρχισαν τα ΕΛΤΑ να απαντούν στα γράμματα που είχαν διεύθυνση αποστολέα, για να μην αλλοιωθεί το παιδικό όραμα του Αϊ-Βασίλη. Χειρόγραφες απλές κουβεντούλες απλωμένες στο χαρτί, για να έχουν, έστω και αν δεν ήρθε το δώρο που ζήτησαν, την ικανοποίηση πως κάποιος νοιάστηκε γι’ αυτά... Στα 20 χρόνια που μεσολάβησαν, η συλλογή από τα αυθεντικά παιδικά γράμματα είναι ένας πραγματικός θησαυρός, καλά φυλαγμένος. «Τα γράμματα που επελέγησαν στο γιορτινό αυτό Λεύκωμα είναι αυθόρμητα, πρωτότυπα, χωρίς προσωπικά στοιχεία, γραμμένα από τους μικρούς για τους μεγάλους, για να δούμε με τα μάτια των παιδιών τον Αϊ-Βασίλη, που έχει καιρό γι’ αυτά και για τις επιθυμίες τους και φέρνει δώρα που τα παιδιά ζητούν: από “τον ξανθό σκύλο labrador”, στην “μπάλα ποδοσφαίρου”, “ένα ακόμη καναρίνι για σύντροφο σε αυτό που έχω στο κλουβί (και δεν κελαηδά)!”. Είναι και τα δώρα της εποχής – «ένα DVD», «ένα κινητό τηλέφωνο» (βάζει και μάρκα!). Αλλά και τα συγκινητικά – όπως το παιδί που ζητεί από τον Αϊ-Βασίλη «να κάνει παρέα στον πατέρα που είναι στον ουρανό, και που τόσο θα ’θελα να ’ναι μαζί μας στις γιορτές”»...

  • Αποκαλυπτικές οι επιθυμίες...

Μια μικρή κοκέτα, που αφού εξομολογηθεί πως «φέτος δεν ήμουν και τόσο καλό παιδί, και είμαι και λίγο μεγάλη, αλλά όπου υπάρχει πίστη όλα μπορούν να συμβούν» του ζητεί «ένα άρωμα (με απαλή μυρωδιά), ένα κολιέ από κρύσταλλο και χάντρες για τα νύχια»...

Ενας άλλος, που αισθάνεται μεγάλος, ζητεί «κοσμήματα για άντρες, όπως ρολόι!». Και προσθέτει: «έχω και εναλλακτική λύση, τα καινούργια μαγικά!». Είναι και οι ποδοσφαιρόφιλοι που ζητούν «μια στολή του Ολυμπιακού να λέει Ριβάλντο», άλλος «για τον μπαμπά μου ένα κομπολόι της ΑΕΚ που να μη σπάει και για τη μαμά μου ένα ζευγάρι σκουλαρίκια». Κάποιος που τρώει πολύ και το ξέρει, γράφει στον Αγιο Βασίλη, πως «θα ήθελα να ’μαι πάντα λεπτός, να πηγαίνω στα σπίτια των φίλων μου, αλλά και να έρχονται αυτοί στο σπίτι που μένω εγώ. Θέλω φίλους». Αλλος, σε δύσκολη φάση, ζητεί από τον Αϊ-Βασίλη «να μου φέρεις έναν καινούργιο καλό μπαμπά». Και άλλη, που γράφει με καφέ μπογιά, του λέει τον καημό της, «ο πατέρας μου μας άφησε και δεν νοιάζεται για μένα. Βοήθεια!». Είναι και η έκκληση «Και θέλω να πεις στην οικογένιά μου να μη χωρίσουν. Να της το γράψεις σε μια καρτέλα και την καρτέλα βάλτην μέσα στο δώρο μου». Και ο ειλικρινής που γράφει «ξέρω πως σου ζήτησα πολλά, αλλά ντρέπομαι να τα ζητήσω από τους γονείς μου, γιατί δεν έχουν πολλά λεφτά...». Και τι να πεις στον μικρό φίλο που, αφού δώσει μια λίστα δώρων, προσθέτει: «Θα ήθελα επίσης και μια φωτογραφία σου, με τη γυναίκα σου» (αν έχεις)... Γυναίκα; ΄Η φωτογραφία; Λοιπόν, έως την Πρωτοχρονιά, όσοι μικροί φίλοι και φίλες δεν έχουν στείλει ακόμη το γράμμα τους στον Αϊ-Βασίλη, να βιαστούν να το στείλουν! Και μαζί μια ζωγραφιά! Και αν είστε πια μεγάλα παιδιά, πάντα μπορείτε να γράφετε στον Αγιο με την απέραντη κατανόηση. Οπως η φίλη μας, που πήρε μολύβι και χαρτί, χαρτί και καλαμάρι, και του γράφει: «Αγιε μου Βασίλη, θέλω να μου φέρεις το φανταράκι μου στην Καστοριά!». Και του χρόνου, με ευχές από τα ΕΛΤΑ. Το Λεύκωμα σχεδίασε και επιμελήθηκε η Μαριλένα Οικονόμου, με τη Βούλα Θεοτοκάτου-Τσαπάρα στη συλλογή-επιλογή γραμμάτων, στα κείμενα τη Στέλλα Κοβάτση και στην εξαιρετική εκτύπωση-βιβλιοδεσία «Ι. Ν. Πάλλης ΑΕΒΕ».

THΛEΦOΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου